آنچه در این مطلب میخوانید
تحلیل سایت با گوگل
تحلیل سایت با گوگل، آنالیتیکس از طریق Google Analytics میتوانید. به عبارتی که افراد برای یافتن وبسایت شما و ورود به آن جستجو کردهاند. دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات از طریق همهی ابزار آنالیتیکس قابل بررسی نیست. اما گوگل با ادغام اطلاعات مربوط به و Google Analytics میتواند. چنین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد. امروزه سئو سایت، عاملی ضروری برای یک کسبوکار موفق به شمار میرود. و حتی کسبوکارهای زیادی به وجود آمدهاند. که فقط اینترنتی هستند. و نیازی به اختصاص محلی برای شرکت وجود ندارد.
هر دارنده سایت نیاز به اطلاعات دقیقی از وضعیت سایت خود دارد. او باید بداند بازدیدکنندگانش چند نفر هستند. و چگونه به سایت هدایت شدهاند. سایتهایی که فروش آنلاین دارند. از حساسیت بیشتری برخوردارند و دارنده سایت. به ابزاری نیاز دارد. تا رفتار بازدیدکنندگان سایت را مورد بررسی قرار دهد. شرکت گوگل سرویس بسیار قوی و دقیقی را به دارندگان سایت ارائه میدهد. و نام این سرویس تحلیلگر گوگل است. استفاده از این سرویس کاملا رایگان است. و اگر دارنده سایت هستید با عضویت رایگان. میتوانید شروع به استفاده از این سرویس کنید.
ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس
اگر در جیمیل اکانت دارید. کار یک مرحله سادهتر است و حتی نیازی به پرکردن فرم عضویت ندارید. و کافی است با نام کاربری و رمز جیمیل وارد شوی.د و اطلاعات مربوط به سایت خود را وارد کنید. برای این کار به آدرس http://www.google.com/analytics مراجه کرده و گزینه «Sign Up Now» را انتخاب کنید. پس از اتمام مراحل ثبت نام، چند خط کد در اختیار شما قرار میگیرد. که باید در سورس صفحه اول سایت خود اضافه کنید. این کار بسیار اسان است.
کافی است به ftp سایت خود مراجعه کنید. ( اطلاعات ftp در زمان خریداری هاست برای شما ارسال شده است.) صفحاتی را که میخواهید در سیستم آمارگیری منظور شوند، دانلود کنید. سپس آنها را با یک برنامه مشاهده متن مانند نت پد، باز کنید. و کدی را که گوگل در اختیارتان قرار داده است. در آن صفحه اضافه کنید. گوگل محل دقیق اضافه شدن کد را نیز، به شما میگوید. برای فعال شدن اکانت شما و شروع گزارشگیری معمولا باید ۲۴ ساعت صبر کنید. البته شاید اکانت شما خیلی زودتر فعال شود.
تحلیل سایت با گوگل چه اطلاعاتی در اختیار شما قرار میدهد؟
تقریبا هر دادهای که برای تحلیل حرفهای یک سایت لازم است. در اختیار شماست. شما میتوانید تعداد بازدیدکنندگان روزانه، تعداد صفحات بازدید. شده و تعداد صفحات دیده شده به ازای هر بازدیدکننده را مشاهده کنید. همچنین میتوانید وضعیت جغرافیایی بینندگان سایت را مورد بررسی قرار دهید. نقشه جهان به صورت گرافیکی رسم شده است. و کشورهایی که از آنها بازدیدکننده داشتهاید. به رنگ سبز نمایش داده شدهاند. همچنین با کلیک بر روی هر کشور. میتوانید اطلاعات آماری دقیقتری به دست آورید.
موضوع مهم دیگری که همیشه باید مورد بررسی قرار گیرد. منابع ترافیک سایت شماست. فرض کنیم امروز ۱۰۰ بازدید کنند داشتید. آنها از کجا آمدهاند. چند نفر آنها از طریق جستجو در گوگل به شما مراجعه کردهاند. و کدام سایتها شما را معرفی کردهاند. و بیشترین ترافیک شما از چه طریقی ایجاد شده است. تحلیلگر گوگل با اعداد و ارقام و نمودارهای زیبا. به تمامی سوالات شما پاسخ میدهد تحلیل سایت با گوگل.
صفحه اول گوگل را میخواهم
یکی از ارزانترین و بهترین منابع ترافیک برای سایت، موتورهای جستجو هستند. اگر بتوانید در موتورهای جستجو، در صفحات اول قرار گیرید، بازدیدکنندگان زیادی خواهید داشت و میتوانید از سایت خود استفاده تجاری ببرید. تحلیلگر گوگل، تمام واژههایی را که در هنگام جستجو توسط بازدیدکنندگان استفاده شده است، در اختیارتان قرار میدهد. بنابراین شما میتوانید ببینید کاربران اینترنت، به دنبال چه چیزهایی هستند. محتویات سایت خود را مطابق آن تغییر دهید تحلیل سایت با گوگل.
آیا میخواهید بدانید کدام صفحات سایتتان، دلنشین و کدامها خستهکننده هستند؟! تحلیلگر گوگل، اطلاعات دقیقی از رفتار بازدیدکننده در اختیارتان قرار میدهد. میتوانید ببینید بازدیدکنندگان معمولا از کدام صفحه سایت، خارج میشوند و بیشترین مراجعه به کدام صفحات است. اطلاعات دیگری مانند مدت زمان بازدیدها، متوسط صفحات مشاهده شده توسط هر بازدیدکننده و نرخ خروج نمایش داده میشوند. نرخ خروج نیز عامل مهمی در بررسی کیفیت سایت است نرخ خروج نشان میدهد. که چند درصد از بازدیدکنندگان با دیدن سایت تان از همان صفحه اول خارج شدهاند.
نرخ ورود و خروج کاربران
در سایتهای حرفهای این عدد باید درصد بسیار کمی باشد. بخش دیگری از تحلیلگر گوگل به وفاداری بازدیدکنندگان اختصاص دارد و آمار تعداد بازدیدکنندگان وفادار و همینطور بیوفا نشان داده میشود! در این صفحه میتوانید تعداد مراجعهکنندگان و تعداد بازدیدهای مجدد را ببینید. مثلا میخواهید بدانید چند نفر، بیش از ۵۰ باز از سایت شما دیدن کردهاند. این اطلاعات در اختیار شماست تحلیل سایت با گوگل.
تحلیلگر گوگل سرویسی بسیار قوی و پیچیده است. در اینجا تنها اشارهای به امکانات چشمگیر آن شد. این سرویس آنقدر مورد توجه دارندگان سایت شد. که کتابهای زیادی در مورد استفاده بهینه از آن، نوشته شد. البته استفاده از این سرویس و مزایای آن یک عیب بزرگ نیز دارد. تمامی اطلاعات سایت شما در اختیار گوگل قرار می گیرد. ما فقط این امکان را معرفی کردیم تصمیم با خودتان است تحلیل سایت با گوگل.
تحلیل سایت با گوگل حفظ کلمات کلیدی پرترافیک
فرض کنید نتایج گوگل کنسول افزایش ترافیک شما را برای یک کلمهی کلیدی نشان میدهد. برای مثال در وبسایت هتل شما، کلمهی کلیدی “هتل لاکچری” توانسته ترافیک بالایی را ایجاد کند. برای حفظ این ترافیک باید جزئیاتی را در خصوص کیفیت پذیرایی و امکانات اتاقهای هتل به وب سایت خود بیفزاید. در نتیجه کلمه کلیدی مورد نظر ترافیک بیشتری را در طول زمان برای شما ایجاد میکند.
تحلیل سایت با گوگل کیفیت ترافیک وب سایت
تاکنون در مورد حجم ترافیک وب سایت یا تعداد بازدید کنندهها صحبت کردیم. اما نکتهی مهمتر کیفیت ترافیک ایجاد شده بر روی وب سایت شماست. اگر ترافیک وب سایت شما زیاد باشد اما بازدیدکنندگان فعالیت مورد نظر شما را در وب سایت انجام ندهند. این ترافیک زیاد، نتیجهای را برای کسب و کار شما به دنبال نخواهد داشت. ابزار آنالیتیکس مشخص میکنند مخاطب از کجا میآید و به کجا میرود. در بعضی از موارد نتایج ضعیف نشان دهندهی انتخاب نامناسب شماست، پس بر روی گزینههای دیگر تاکید کنید.
بررسی کلمات کلیدی تبلیغات و عنوان
حتی اگر کسبوکار شما از رونق خوبی برخوردار باشد. با استفاده از ابزار آنالیتیکس میتوانید آن را به مراتب بالاتری ارتقا دهید. شما میتوانید کلمات کلیدی مربوط به هر گروه تبلیغاتی را ارزیابی کنید. کدام کلمهی کلیدی تاثیر گذاری بیشتری دارد. ابزار آنالیتیکس همچنین میتواند تاثیر واقعی تبلیغات در پیشرفت شما را نشان دهد. همانطور که میدانید تبلیغاتی شما باید از نظر مخاطبان واضح و متقاعد کننده باشد. این همان نکتهای است. که ابزار آنالیتیکس میتواند. در دستیابی به آن به شما کمک کند.برای مشاور بازاریابی دیجیتال از اینجا اقدام کنید.
مدیریت بودجهی تبلیغاتی
ابزار آنالیتیکس به شما کمک میکنند تا بودجهی مربوط به تبلیغات خود را مدیریت کنید. بر این اساس شما بر روی تبلیغاتی سرمایهگذاری میکنید که بازده سرمایه خوبی داشته باشند. google ads با استفاده از گوگل آنالیتیکس به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل میتوانید بطور همزمان از اطلاعات استفاده کنید. براین اساس خواهید دانست کدام کلمهی کلیدی ترافیک بیشتری را برای وبسایت شما ایجاد کرده است. بنابراین شما میتوانید از مقایسه میزان دریافتی خود نسبت به هزینهی انجام شده برای هرکلیک، پیشنهادهای درستی را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید.
تقسیمبندی بر اساس منطقهی جغرافیایی
فرض کنید ساکنان انگلستان بخش عمده ای از بازدید کنندگان شما را تشکیل میدهند. پارامتر تبدیل برای این افراد برابر 6% است. که دو برابر نرخ متوسط است. در مقابل با وجود تعداد زیاد بازدیدکنندگان آمریکایی، تنها 1% از آنها به اتاق رزرو میکنند. این اطلاعات نشان میدهد. باید به محتوای وب سایت مطالبی را متناسب سلیقهی این کاربران اضافه کنید تحلیل سایت با گوگل.
تقسیمبندی براساس نحوهی ورود به وب سایت
هنگامی که بازدید کنندگان وب سایت خود را از این جهت مورد بررسی قرار میدهید، خواهید دانست که بیشترین ترافیک مربوط به کدام درگاه است. با دانستن ترافیک مربوط به جستجوی طبیعی، جستجوی هزینه بر و شبکههای اجتماعی میتوانید گروههای تبلیغاتی خود را بهتر مدیریت کنید. به این ترتیب از میان کانالهای مختلف، بر روی کارآمدترین آنها تمرکز میکنید. با صرفه جویی در وقت و هزینه به اهداف خود میرسید تحلیل سایت با گوگل.
تقسیم بندی براساس نوع وسیلهی مورد استفاده
اگر بازدید کنندگان را براساس نوع وسیلهای که برای بازدید از وب سایت شما استفاده کردهاند. تقسیمبندی کنید. اطلاعات جالب توجهی را به دست خواهید آورد. برای مثال نتایج گوگل آنالیتیکس نشان میدهد. که از میان کاربران تبلت و کامپیوتر 4% اتاق رزرو کرده اند. این در حالیست که کاربران تلفنهای هوشمند هیچ رزوی ثبت نکردهاند. تحلیل سایت با گوگل با این سافت همیشه به روز باشید.
- کلیک ارگانیک
- طراحی سایت
- متاورس چیست؟
- طراحی سایت کاشان
- طراحی سایت اصفهان
- طراحی سایت فرش
- طراحی سایت املاک
1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
[…] تحلیل سایت باگوگل آنالیتیکس […]