آنچه در این مطلب می‌خوانید

سئو چیست؟

سئو چیست؟ و ابزارهای سئو، هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن. محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي. وارد شده توسط کاربران است. بررسی سئو سایت. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي. وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است. که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند. و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود. چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

 

معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است. بهینه‌سازی موتور جستجو است. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه‌سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته است. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی‌ می‌شود. اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می‌کنند.

 

افزایش ترافیک سایت

بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است. که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد. علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روش‌های فنی مانند عنوان صفحه مناسب. تگ‌ها و متا تگ‌ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت. و کلا محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می‌کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم‌افزار خزنده پیدا و فهرست‌ بندی می‌کنند. متاسفانه همه نرم‌افزارهای خزنده یک جور کار نمی‌کنند سئو چیست؟

 

یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می‌دهند. پیگیری همه تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آن‌ها می‌توانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه‌سازی کنند. به علاوه آن‌ها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می‌دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاری‌تان انتخاب می‌کنید. شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید. و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند.

 

چرا سئو مهم است؟

چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید است. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع است. برتر بودن در نتایج جستجو مشتری‌های زیادی را به دیدار از وب‌سایت شما دعوت می‌کند. ۸۷ درصد همه بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. ۹۱ درصد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می‌گیرد. ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می‌شود. ۳‎/۵ بیلیون از وب‌سایت با هم بر سر رقابت پول هستند. اما واقعیت این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می‌رسند.

 

چه کسانی به سئو احتیاج دارند؟

هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می‌کند. باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کند. هدف نهایی یک وب‌سایت جلب کاربران اینترنتی است. مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از کابران اینترنتی وب سایت‌ها را در موتورهای جستجوی پیدا کردند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب‌سایت. جدید یا به روز کردن وب‌سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته است. که برای پیشرفت باید SEO را در اولویت قرار دهید. SEO شما را به مسابقه بزرگ می‌برد. و شما را در بازار معرفی می‌کند.

 

ابزارهای سئو چیست؟

  • Keyword Suggestion پیشنهاد‌دهنده کلمات کلیدی
    همان‌طور که در بالا گفتیم کلمات کلیدی در جذب موتورهای جستجو نقش به‌سزایی دارند.
    شما می‌توانید با استفاده از Keyword Suggestion کلمات کلیدی بهتر و جذاب‌تری را انتخاب کنید.
  • Google Rank Checker چک‌کننده امتیاز شما در گوگل
    موتور جستجوی گوگل با محاسباتی خاص و دقیق به وب‌سایت‌ها امتیاز می‌دهید. هر چه امتیاز سایت شما در گوگل بالاتر است. ارزش سایت شما بالاتر است. معمولا چک کردن این امتیاز آسان نیست. اما این ابزار در بیشتر سایت‌های مرتبط باTools SEO کار شما را آسان می‌کند. و شما می‌توانید به راحتی امتیاز خود را در گوگل چک کنید.
  • Link Popularity محبوبیت لینک
    محبوییت لینک به شما نشان می‌دهد. که در موتورهای جستجوی مختلف وقتی شما را جستجو می‌کنند. چه تعداد نتیجه ظاهر می‌شود و جدیدا از این ابزار برای مقایسه کردن بین چند وب‌سایت استفاده می‌شود.
  • Search Engine Position وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو
    این ابزار هم تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ نمایش می‌دهد. در کل Web Site Optimization Tools یا ابزارهای بهینه‌سازی وب‌سایت که انواع مختلف و متنوعی دارند.

 

اهداف سئو چیست؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي است. افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شد. داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است. که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو را پيدا مي‌کند. و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود. چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد سئو چیست؟

بعد از اينکه سئو براي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد. اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد. تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود. ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است.

 

صفحه اول نتايج گوگل

براي وب سايت‌ها خيلي مهم است. که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص. جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. اين جاي تعجب نيست. که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند. بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “سئو سایت” 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد. اين بدين معني است. که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد.

 

اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است. که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند. به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريان‌شان اضافه مي‌شود. يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد. جستجو کنندگان خيلي دوست دارند. روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند. اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند. و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليست‌هاي پرداختی کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است. که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند. براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

 

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شد وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

 

سئو On Page چیست؟

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات. وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود. به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد. مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است. زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد. در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود. بنابراين خيلي مهم است. که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

 

سئو Off Page چیست؟

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد. روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است. که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود. اين شامل تمام چيزهايي است. که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان. (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند.) متمرکز مي‌شود. سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود. به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

سئو کلاه سفيد چیست؟

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود. زيرا دليل آن اين است. که يا اجراي بلند مدت داشت و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن. رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند سئو چیست؟

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد. که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن. رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است. که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود. و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن. از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد. انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است. که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود. ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود سئو چیست؟

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

error: Content is protected !!