آنچه در این مطلب می‌خوانید

تکنیک‌های افزایش فروش

افزایش فروش، داشتن مهارت و تجربه در رسیدن به موفقیت بسیار مهم است. ولی نهایی‌ کردن فروش و تبدیل سرنخ‌ها. به مشتری به چیزی بیشتر از تجربه و مهارت نیاز دارد. تنها با استفاده از علومی مانند روانشناسی، اقتصاد رفتاری، عصب‌شناسی می‌تواند. راهکارهایی برای زیر و رو کردن فروش‌مان پیدا کنیم. امیدواریم این تکنیک‌ها برای شما مفید باشد. طراحی سایت با ما همراه باشید.

افزایش فروش با تماس تلفنی

ممکن است این جمله را از کارشناسان فروش شنیده باشید. «فعلا کار دارم، حالا وقت کردم به مشتری‌های جدید زنگ می‌زنم.» این رویکرد کاملا غلط است. هردقیقه که از ثبت‌ نام جدید می‌گذرد احتمال فروش به مقدار زیادی کاهش می‌یابد. تحقیقات نشان داده که اگر در کمتر از ۵ دقیقه با سرنخ‌های جدید تماس بگیرید. شانس موفقیت ۱۰۰ برابر افزایش میابد. افزایش فروش.

 

برای هر مشتری بالقوه شش بار تلاش کنید!

«یک دفعه زنگ زدم گفت بگذار فکر کنم. من هم منتظر هستم زنگ بزند نتیجه‌اش را بگوید.» این یکی از اشتباه‌ترین باورها در فروش است. فروش مهم‌ترین اولویت ما است. ولی برای مشتری اولویت آخر است. به همین دلیل مشتری‌ها در اکثر مواقع شما را فراموش می‌کنند. این شما هستید که باید با پیگیری‌های مداوم، خرید محصول را به مشتری یادآوری کنید. تحقیقات نشان داده که ۶ عدد جادویی است و با ۶ بار پیگیری می‌توان به مقدار زیادی فروش را افزایش داد.

 

سعی کنید با پیش‌ شماره شهر مشتری با او تماس بگیرید.

صبح زود یا آخر وقت زنگ بزنید. همیشه لحظات اول و آخر هر چیزی به‌یادماندنی و تاثیرگذار هستند. به همین دلیل تجربه ثابت کرده است. زنگ زدن حدود ۸ تا ۹ صبح و یا ۴ تا ۵ عصر بیشترین بازدهی را داشته است. این‌ها ساعت‌های شروع و پایان روز کاری هستند. خودتان را جای مشتری بگذارید. بیشتر به همشهری خود اعتماد می‌کنید یا یک غریبه از شهری دیگر؟ مردم تمایل دارند از افراد محلی شهر خودشان خرید کنند. بنابراین سعی کنید با پیش‌شماره همان شهر به مشتریان زنگ بزنید.

 

افزایش فروش با لبخند زدن و مثبت بودن!

همه ما این تجربه را داریم. که تعریف یک اتفاق دلهره‌ آور توسط همکارمان در ساعت‌های ابتدایی روز کاری چقدر ما را در طول روز ناراحت و متاثر کرده است. ما انسانیم از یکدیگر تاثیر می‌پذیریم. برای همین توصیه می‌شود که حتی اگر مشتریان تان پشت تلفن هستند. و شما را نمی‌بینند لبخند بزنید و مثبت صحبت کنید. مطمئن باشید این کار اثر خودش را روی مشتری می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد. پیش خدمت‌هایی که به مشتریان هتل «صبح به خیر» می‌گویند و در مورد اینکه هوا چقدر عالی است. حرف می‌زنند، ۲۷% بیشتر انعام دریافت می‌کنند افزایش فروش.

 

برای افزایش فروش از رقیب بدگویی نکنید!

پدیده‌ای به نام انتقال خودجوش افکار وجود دارد. که می‌گوید «عملکرد مغز به گونه‌ای است. که حرف‌ها و نکات منفی را به گوینده آن نسبت می‌دهد.» به همین، دلیل بدگویی از رقیب نه تنها باعث ارزش محصول در ذهن مشتری نمی‌شود. بلکه موقعیت و ارزش شما را هم پایین می‌آورد. شما می‌توانید به جای بدگویی کردن از رقیب، به مزایای خودتان اشاره کنید.

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش

شبکه‌های اجتماعی، به خصوص شبکه‌های اجتماعی پرمخاطبی. مثل اینستاگرام، فروش را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۸.۶ درصد از فروشندگانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. نسبت به آن‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند. فروش بیشتری دارند. همین کافی است که اگر تا امروز فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی نداشتیم. در رویکردتان تجدید نظر کنید.

 

تمام‌کننده، مشاور و متخصص باشیم

باید خوره محصولمان باشیم! تحقیقات نشان داده که تمام‌کننده‌ها، مشاورها و متخصص‌ها موفق‌ترین فروشنده‌ها هستند. باید مثل یک متخصص روی محصول مسلط باشید. مانند یک مشاور شنونده خوبی باشید. با زیرکی سرنخ‌ها را یکی پس از دیگری به مشتری تبدیل کنیم. نتایج تحقیقات نشان داده که ۹۷% از فروشندگان در بلندمدت موفق عمل می‌کنند. و این سه تیپ شخصیتی تمام‌کننده‌ها، مشاورها و متخصص‌ها  از موفق‌ترین فروشندگان هستند. 

 

مثل خریدار رفتار کنیم!

انسان‌ها ذاتا با انسان‌های شبیه به خودشان راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند. به همین دلیل فروشندگان شاخص رفتار مشتریان را تقلید می‌کنند. از طرز نشستن تا طرز صحبت کردن.  در سال ۲۰۰۹ پژوهشی روی ۶۰ نفر صورت گرفت و از آن‌ها خواسته شد. تا با هم مذاکره کنند. این افراد توانستند با تقلید از حرف‌ها و طرز نشستن یکدیگر. در ۶۷ درصد مواقع به توافق برسند. این در حالی بود که افرادی که از تکنیک تقلید از شریک شان استفاده نکرده بودند. فقط در ۱۲.۵ درصد مواقع به توافق رسیدند.

 

فقط یک محصول ارائه ندهید!

تجربه نشان داده که وقتی مشتری چند گزینه برای انتخاب دارد. احتمال خریدش به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. در یک تحقیقی، از مشتریان خواسته شد تا یک دستگاه پخش DVD بخرند. پس از آن که فقط یک دستگاه پخش DVD به مشتری نشان دادند. تنها ۱۰% خرید کردند و وقتی دستگاه دومی را نشان دادند. میزان خرید تا ۶۶% افزایش پیدا کرد. به همین دلیل کسب‌وکارها سعی می‌کنند. با متنوع کردن سبد محصولات شان احتمال فروش خود را بالا ببرند.

نکته: شما می‌توانید با داشتن وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود. علاوه بر فروش حضوری از فروش آنلاین نیز بهره مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

error: Content is protected !!