آموزش دیجیتال مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، در واقع ایمیل مارکتینگ یعنی استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف. در راستای جذب مشتریان جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی. محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت است. شما در هر مرحله از استراتژی خود می‌توانید سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. در واقع می‌توانید برای برندسازی، ترغیب به خرید، وفادارسازی، حفظ مشتریان سراغ بازاریابی ایمیلی بروید. استفاده از ایمیل ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد. در بسیاری از موارد از آنها بی‌خبر هستیم. جهت سئو سایت با ما 6145 500 0921 تماس بگیرید.

 

افزایش فروش 6

بحث بازاریابی ایمیلی این روزها بسیار داغ است. شرکت‌های زیادی به این روش تبلیغات روی آورده‌اند. و نتایج مطلوبی به دست می‌آورند. در این روش، صاحب کسب‌وکار، یک ایمیل تبلیغاتی جذاب آماده می‌سازد. و آن را به یک‌باره برای هزاران و حتی میلیون‌ها مخاطب ارسال می‌کند. سپس پدیده‌ای بسیار شیرین روی می‌دهد. تماس‌ها آغاز شده و فروش بیشتر می‌شود. بازاریابی ایمیلی مخصوصا برای دارندگان وب‌سایت بسیار موثر است. وقتی شخصی ایمیل شما را می‌خواند می‌تواند. مستقیما به وب‌سایت‌تان وارد شود. و اطلاعات بیشتری کسب کند. اگر در اینترنت جست‌وجو کنید. اطلاعات زیادی درباره این نوع تبلیغات خواهید یافت.

 

برای اجرای تبلیغات از طریق ایمیل، به پایگاهی از آدرس‌های ایمیل نیاز دارید. در کشورهای دیگر، معمولا شرکت‌هایی وجود دارند. که کارشان تهیه بانک ایمیل و فروش آن به صاحبان کسب‌وکار است. این بانک‌ها معمولا قیمت‌های بالایی دارند. و برای تهیه آن‌ها باید چند صد دلار بپردازید. شما می‌توانید مشخصات مخاطبان خود را انتخاب کنید. مثلا می‌توانید بانکی بخرید که در آن ایمیل تمامی. جوانان یک شهر که به ورزش فوتبال علاقه‌مند هستند، جمع‌آوری شده است. ایمیل مارکتینگ در ایران نیز افرادی اقدام به فروش آدرس‌های ایمیل افراد فارسی زبان کرده‌اند.

 

نکته مهم دیگر آن است که ایمیل‌هایی که دسته‌بندی نشده‌اند. ارزش زیادی ندارند؛ مثلا می‌خواهیم محصولی را به مدیران شرکت‌ها بفروشیم. با ارسال ایمیل به صورت عمومی، درصد بسیار کمی از مخاطبان، مدیر شرکت هستند. و بنابراین بازده این تبلیغات بسیار پایین خواهد بود. اگر وب‌سایت دارید می‌توانید. خودتان اقدام به جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل و مشخصات بازدیدکنندگان کنید. آیا تابه‌حال توجه کرده‌اید که چرا شرکت‌های معتبر. در سایت‌شان محصول یا اطلاعات با ارزشی قرار می‌دهند. و سپس حاضرند آن را در صورت عضو شدن شما. به صورت رایگان در اختیارتان قرار دهند.

 

افزایش فروش 3

هدف از این کار ساخت فهرستی از مشخصات علاقه‌مندان است. و سپس می‌توان از این فهرست برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده کرد. بله درست است. شما با این کار اطلاعات ایمیل تان را در اختیار آن سایت قرار می دهید. تا برای شما تبلیغات ایمیلی ارسال شود. پس از داشتن بانکی از آدرس‌های ایمیل مناسب، نوبت به ارسال آن‌ها می‌رسد. نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند. می‌توانند چندین هزار ایمیل را در زمان کمی بفرستند. این نرم‌افزارها به دو صورت کار می‌کنند. یا خودشان سرور smtp دارند و می‌توانند مستقیما ایمیل ارسال کنند.

 

باید مشخصان یک میل سرور معتبر را وارد کنید. استفاده از روش اول تقریبا ناممکن شده است. زیرا سرویس‌های معروفی مانند یاهو و جی‌میل، قبل از دریافت ایمیل، آدرس آی پی آن را کنترل می‌کنند. و اگر تشخیص دهند. از سرور معتبری ارسال نشده، آن را دریافت نمی‌کنند. اگر سایت دارید، پس میل‌ سرور دارید. و می‌توانید از مشخصات آن برای ارسال استفاده کنید. البته در این روش نیز نمی‌توانید چند هزار ایمیل بفرستید.

 

معمولا ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی، محدودیت‌هایی را برای ارسال ایمیل مارکتینگ در نظر می‌گیرند. و اگر در یک روز چند هزار ایمیل بفرستید. سرویس شما را غیرفعال می‌کنند. اگر اکانت جی‌میل دارید، می‌توانید توسط آن روزانه 500 ایمیل بفرستید. که تعداد قابل قبولی است. شرکت‌های زیادی وجود دارند. که خدمات ارسال ایمیل ارائه می‌دهند و تعرفه‌هایی در حدود 20 تا 150 دلار دارند. البته با توجه به افزایش خرید، هزینه این خدمات بسیار ناچیز است. اگر در ابتدای یک کسب‌وکار هستید، روش بازاریابی ایمیلی را بیازمایید. آمارهای چند سایت معتبر، نشان می‌دهند.

 

افزایش فروش 8

اگر ایمیل‌هایی را به علاقه‌مندان کسب‌وکارتان بفرستید. 1% آن‌ها اقدام به خرید خواهند کرد. بنابراین در یک برنامه تبلیغاتی. اگر ده هزار ایمیل فرستاده شود. احتمالا 100 مشتری خواهید داشت. همواره به یاد داشته باشید. که روش‌های بازاریابی سنتی در حال نابودی است. پس تا دیر نشده، سعی کنید. در روش‌های نوین بازاریابی مهارت کافی به دست آورید. به هرحال آینده کسب‌وکارتان به این موضوع بستگی دارد.

 

 

مزایای ایمیل مارکتینگ

بعد از بررسی تاریخچه و اهمیت بازاریابی ایمیلی. کمی از مزایای ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم. و ببینیم کسب‌وکارهای مختلف چطور می‌توانند از ظرفیت این ابزار کاربردی استفاده کنند. در دنیای امروز که کسب و کارهای مختلف به سختی حاضر به هزینه‌کردن هستند. و از سوی دیگر دست‌شان برای خرج کردن زیادی در حوزه تبلیغات بسته است. موضوع بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. مدیران بی‌صبرانه می‌خواهند ببینند. در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند. چقدر به دست می‌آورند. یکی از مزایای مهم و خوب بازاریابی ایمیلی این است. که اگر حرفه‌ای و درست انجام شود. می‌تواند روشی بسیار موثر و کارآمد باشد.

 

ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل بسیار خوبی دارد و روشی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

 

اثربخشی آنی و سریع و مقرون‌به‌صرفه

کافی است ایمیلی را برای مخاطبان هدف خود بفرستید. و از همان دقایق بعد از ارسال پیام اثرات آن را ببینید. به عنوان مثال اگر قرار است یک حراجی یا فروش. ویژه ۲۴ ساعته داشته باشید. از ایمیل مارکتینگ می‌توانید بیشترین بهره را ببرید. بازاریابی ایمیلی و محتوای داخل آن به خوبی می‌تواند. حس عجله و محدودیت زمانی را القا کند. ایمیل مارکتینگ یکی از سریع‌ترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است. که نه‌تنها نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد. بلکه با یک هزینه معقول و با در اختیار داشتن. یک لیست ایمیل درست می‌توانید به خروجی باورنکردنی برسید.

 

افزایش فروش 1

ایمیل‌های سفارشی و تحلیل رفتار مشتری

نه تنها به عنوان ارسال‌کننده ایمیل برای دریافت خروجی بهتر و افزایش نرخ تبدیل می‌توانید. پیام‌های خود را سفارشی‌ سازی کنید. بلکه مخاطبان و مشترکان شما نیز این حق انتخاب را دارند. که مشخص کنند چه ایمیل‌هایی برای‌شان ارسال شود. بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین ابزارها براری بررسی. و تحلیل رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان است. شما می‌توانید بفهمید مخاطبان چه ایمیل‌هایی را باز کرده‌اند. کدام پیام‌ها برای‌شان جذاب بوده، روی کدام لینک‌ها کلیک کرده‌اند. و نسبت به کدام CTA واکنش نشان داده‌اند.

 

شروع آسان و انتقال مستقیم پیام

یکی از بهترین مزایای ایمیل مارکتینگ ساده‌ بودن آن است. که باعث می‌شود هرکسی با حداقل آموزش بتواند بازاریابی ایمیلی را شروع کند. از طرف دیگر برای آغاز کار نیازی به تیم حرفه‌ای و هزینه زیاد نیست. می‌توانید حتی از قالب‌های آماده استفاده کنید. البته برخی از سرویس‌های ایمیل به خوبی توانسته‌اند. کار را برای کاربران مبتدی ساده کنند. از دیگر مزایای ایمیل مارکتینگ می‌توان به انتقال مستقیم. و سریع پیام به مخاطبان هدف اشاره کرد. که نه‌تنها بیشتر آنه ایمیل شما را باز می‌کنند. یا حتی منتظر آن هستند، بلکه نرخ تبدیل خوبی هم دارد.

 

معایب ایمیل مارکتینگ

ایمیل به تنهایی می‌تواند یکی از بسترهای خوب نشر محتوا باشد. شما می‌توانید تمام یا بخشی از محتوای خود را در ایمیل ارسال برای مخاطبان‌تان بفرستید و آنها را بیش از پیش درگیر کنید. در نهایت با یک CTA جذاب و کاربردی می‌توانید. از آنها بخواهید کاری که موردنظر شماست انجام دهند. درست است که بازاریابی مزایای زیادی دارد. اما هیچ سیستمی نمی‌تواند بدون عیب و نقص باشد. و به همین دلیل ایمیل مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت به چند مشکل این سیستم خواهیم پرداخت.

 

افزایش فروش 5

اسپم و  ایمیل‌های ارسال نشده

اگر نتوانید به درستی مخاطبان خود را هدف قرار دهید. یا ایمیل شما کاملا حاوی محتوای تبلیغاتی باشد. در نتیجه ممکن است دریافت‌ کنندگان پیام‌های شما را پاک کرده. یا آنها را به عنوان اسپم معرفی کنند. باید آنقدر حواس‌ تان را جمع کنید. که‌ نه‌ تنها بتوانید مخاطب درستی پیدا کنید. بلکه با ارائه محتوای درست و اصولی از اسپم شدن ایمیل‌تان جلوگیری کرده. و CTR بالایی بگیرید. اگر از سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه استفاده می‌کنید. ضمن اینکه اگر از عباراتی چون «رایگان»، «حتما کلیک کنید» استفاده کنید. باید انتظار اسپم‌شدن یا نرسیدن ایمیل را نیز داشته باشید.

 

مشکلات طراحی

یکی از معایب استفاده از ایمیل مارکتینگ این است. که محتوای پیام شما باید در هر دستگاهی به درستی نشان داده شود. و همین موضوع برخی را مجاب می‌کند. که فقط از پیام متنی در بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنند. که واقعا جذاب نیست. طراحی یکی ایمیل و جذاب و حرفه‌ای. که در تمامی نمایشگرها به درستی نشان داده شود. واقعا کار سختی است. ایمیل مارکتینگ

 

مشاوره رایگان طراحی8767865

 

سایر مطالب منتشر شده

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.